
Nu öppnar vi en ny orderportal för dig som beställer ID06-kort hos Nexus!
För att du som beställare ska få tillgång till fler funktioner och en tydligare överblick av dina kort och beställningar har vi utvecklat en ny orderportal. Vi har tagit mot värdefulla åsikter från våra kunder och har infört flera nya funktioner som ni efterfrågat.
I den nya orderportalen får du:
- Fler sökmöjligheter. Du kan söka på beställare, kostnadsställe, namn, kortnummer och personnummer samt status på ett kort. Du kan även filtrera dina sökresultat.
- Möjlighet att skicka ut påminnelser, följa upp, ändra eller avbeställa kort redan från den första sidan i orderportalen.
- Ett tydligt beställningsflöde med en varukorg vilket gör att du alltid vet var i beställningsprocessen du är.
- Du ser hela beställningen av kort och tillbehör med kostnadsställe och leveransadress i en sammanfattande vy.
- På startsidan finns en notisfunktion där du snabbt kan se om din senaste beställning har nekats (av kortinnehavaren eller av Nexus.
AI – Artificiell Intelligens
Vi har infört ett nytt verktyg för att hantera fotot på ditt ID06-kort. Med hjälp av AI, Artificiell Intelligens, kan du enkelt se hur fotot verkligen kommer att se ut och du får direkt veta om fotot motsvarar ID06 krav eller inte. Om företagets logotype ska tryckas i färg, visas det i färg och om du valt branschmärkning kommer det att synas längst ned på kortet i den skala som det graveras på kortet. Vi tror att detta kommer att göra det mycket enklare för dig att avgöra om foton och logotyper har tillräckligt hög kvalité så att det blir ett bra tryck på kortet.
Nästa steg
Du loggar in till den nya orderportalen på samma sätt som tidigare och där kommer all tidigare historik att finnas tillgänglig. Vi öppnar den nya orderportalen fredagen den 13 december!
Om du har frågor kring den nya portalen är du välkommen att kontakta Nexus ID06 support, id06@nexusgroup.com
Publicerad december 12, 2019