Minimera administrationen, integrera med Nexus ID06!

Två system kan kommunicera, automatiskt, med varandra med hjälp av ett så kallat API. Det innebär att företagets kortbeställning kan integreras (byggas ihop) med ett annat system som organisation redan använder, exempelvis ServiceNow som då kan integreras, men även HRM-system eller ett bemanningssystem kan integreras med Nexus ID06 portal.

Hur fungerar det?

För dig som administratör betyder det att du kan utföra fler arbetsmoment från ett och samma system. Uppgifterna på användare finns i ett system och kan användas när ett nytt kort ska beställas och därefter skickas kortordern automatiskt till Nexus. Du kan även få uppgifter som kortnummer och giltighetstider rapporterade tillbaka till ditt system. På så sätt minimeras det manuella dubbelarbetet med att lägga in samma typ av information i två system. Även risken för att fel uppgifter registreras minimeras.

Automatiserade flöden sparar både tid och kostnader så det finns mycket att vinna för många företag!

API står för Application Programming Interface och är den kritiska länken för att kommunicera information från ett system till ett annat system. 

 

Låter det intressant?

Kontakta oss på Nexus så hjälper vi ditt företag att komma igång!

Kontakta oss

 

Du hittar teknisk information
(på engelska) om Nexus API här:

Nexus Docs