FAQ-kategori: Fakturor

Årsavgift och kvartalsavgift

Årsavgifter och kvartalsavgifter faktureras av ID06 AB. Årsavgiften gäller för anslutning till ID06-systemet. Kvartalsavgiften är en avgift som är baserad på hur många kort ett företag har aktiverade. Därför är det viktigt att om ett kort inte längre ska användas (ex om kortinnehavaren slutat), se då till att spärra kortet så att ni inte betalar för hör avgift! Du kan spärra kort själv i Nexus orderportal Obs! Företaget betalar avgift för kortet oavsett om det är aktivt eller suspenderat, vill du inte betala avgift måste kortet avslutas även i ID06 systemet! Information om hur stora avgifterna är finns här

Vad händer med min faktura när jag returnerat en vara?

När du har returnerat en vara kommer du att få återkoppling från Nexus ID06 support som förklarar vad som ska göras. Innan dess behöver du inte göra någonting.

Jag har returnerat min vara, vad ska jag betala?

När du har returnerat en felaktig vara till Nexus kommer du att få återkoppling från Nexus ID06 support som förklarar vad som ska göras. Innan dess behöver du inte göra någonting. Läs mer om reklamation av ID06-kort här

Hur kan en kredit användas?

Har företaget fått en kreditnota och du vet inte hur ni ska kunna använda den?
  1. Vill ni nyttja kreditnotan vid en betalning av en faktura? Maila till finance.se@nexusgroup.com och uppge nummer på kreditnotan och fakturan som ska betalas så ordnar vi det i systemet.
  2. Vill ni få den utbetald? Maila finance.se@nexusgroup.com och uppge kreditnummer, kundnummer samt bankuppgifter så kontakta en handläggare er inom kort.

Har du fått en betalningspåminnelse?

  • Ja, men jag har inte originalfakturan Fakturor daterade efter 2020-04-27 finns att ladda ner i orderportalen. Är fakturan äldre, kontakta finance.se@nexusgroup.com för support.
  • Ja och jag har betalat Om en betalning till Nexus bankgiro, 5215-0422, har gjorts ungefär samtidigt som påminnelsen skickades ut kan du bortse från påminnelsen.

Saknar fakturan märkning eller kostnadsställe?

  När en ny order registreras ska den person som lägger ordern se till att den märks med ex kostnadsställe eller PO nummer. Fakturan kommer att få samma märkning som ordern har och om ingen märkning gjorts i ordern kommer inte heller fakturan att ha det.

Hur ändra faktureringsadress

Hur kan jag ändra faktureringsadress och hur jag vill betala?
  1. Logga in till orderportalen
  2. Klicka på företagsnamnet i toppmenyn
  3. Välj företagsinställningar och välj e-faktura eller fysisk faktura med post.
  4. Här kan du också skapa flera olika faktureringsdresser att välja mellan.
Önskar du att få en EDI-faktura ber vi dig att kontakta finance@nexusgroup.com  

Var är min faktura?

- Fakturan skapas och skickas när ordern levereras. Nexus fakturerar enligt den faktureringsmetod som ni har valt i orderportalen (e-faktura eller en fysisk pappersfaktura). Du kan själv ändra faktureringsmetod i orderportalen genom att klicka på företagsnamnet i toppmenyn och välja företagsinställningar. - Saknar du en faktura så finns alla fakturor daterade efter 2020-04-27 att ladda ned som pdf filer i orderportalen. Är fakturan äldre, kontakta finance.se@nexusgroup.com så hjälper vi dig

E-faktura

Du kan välja mellan att betala via e-faktura (avgift 0 kronor) eller få en fysisk pappersfaktura mot en avgift på 49 SEK. Gör så här för att välja e-faktura: 1, Klicka på det lilla kugghjulet högst upp i toppmenyn (bredvid företagsnamnet) på första sidan.
2, Välj Faktura via e-post.
3, Uppdatera.
Fakturan skickas till den mailadress beställaren angett.

Priser

Här hittar du aktuella priser för kort och skanningstjänster Priser för tillbehör finns i orderportalen. Kvartalsavgifter och årsavgifter faktureras från ID06 AB, här hittar du deras priser