FAQ-kategori: BankID fungerar inte

BankID fungerar inte/får felmeddelande

Om du har problem med att BankID inte fungerar eller att du får ett felmeddelande där det står ”autentiseringsperioden har löpt ut, testa igen senare” gör så här: 1, Använd en dator och inte en mobiltelefon när du ska logga in med BankID. 2, När du använder internet på din dator, se till att du använder Google Chrome som webbläsare. Ladda ned Google Chrome här. Fungerar det fortfarande inte behöver du kontakta företaget ID06 AB, som äger systemet. Du når dem på support@id06.se eller telefon: 010-48 09 200. Personer under 18 år har ibland ett SäkerhetsID utställt från sin bank istället för ett BankID. SäkerhetsID fungerar inte för identifiering för ID06-kort utan personen måste istället skanna sitt pass hos Sistec.

Personuppgifterna stämmer inte?

Följande personuppgifter måste stämma överens: Personuppgifterna som du registrerar i ditt ID06-konto, som namn och personnummer, måste överensstämma till 100% med uppgifterna i ditt BankID, annars kommer du inte att kunna fullfölja processen med att registrera ditt ID06-konto. Personuppgifterna i kortbeställningen måste stämma överens med uppgifterna i ditt ID06-konto och ditt BankID/pass. Om uppgifterna i beställningen inte stämmer mot BankID/pass måste beställningen korrigeras. Observera att innan kortinnehavaren har loggat in med BankID eller skannat sitt pass står nationaliteten som felaktig eftersom det inte finns någon verifierad nationalitet ännu, felmeddelandet försvinner när kortinnehavaren loggat in med BankID eller skannat sitt pass. Skapa ID06-konto med BankID Skapa ID06-konto med pass eller ID-kort

BankID fungerar inte

Om du har problem med att BankID inte fungerar eller att du får ett felmeddelande där det står ”autentiseringsperioden har löpt ut, testa igen senare” gör så här: 1, Använd en dator och inte en mobiltelefon när du ska logga in med BankID. 2, När du använder internet på din dator, se till att du använder Google Chrome som webbläsare. Ladda ned Google Chrome här. Fungerar det fortfarande inte behöver du kontakta företaget ID06 AB, som äger systemet. Du når dem på support@id06.se eller telefon: 010-48 09 200.